Kamis, 12 November 2015

3 Langkah Mudah untuk Tingkatkan Sistem Imun Anda

3 Langkah Mudah untuk Tingkatkan Sistem Imun Anda

Adakah anda perasan bahawa beberapa orang turun dengan setiap sejuk dan menangkap setiap bug selsema, sementara orang lain tidak pernah seolah-olah mendapat sakit? Perbezaannya mungkin dalam sistem imun - sesetengah orang hanya seolah-olah dapat untuk melawan penyakit, manakala sebahagian daripada kita tidak boleh. Jika sistem imun anda tidak kelihatan sehingga kerja, ketiga-tiga tips mungkin memberi badan anda peluang berjuang menentang pusingan seterusnya kuman.

1. Makan makanan yang lebih sihat. Saya tahu, saya tahu - anda pernah mendengar sebelum ini. Tetapi ia benar-benar perkara. Sel-sel di dalam badan anda, termasuk sel-sel darah putih yang melakukan kebanyakan kerja-kerja melawan penyakit, perlu mikro-nutrien, vitamin, dan mineral yang anda dapat apabila anda makan diet yang kaya dengan nutrien. Malangnya, kebanyakan kita makan diet kalori yang kaya sebaliknya.

Anda mendapati kepekatan besar mikro-nutrien dalam sayur-sayuran, buah-buahan, kacang, dan beberapa jenis cendawan perubatan. Badan anda juga memerlukan protein, tetapi kebanyakan daripada kita secara semula jadi mendapat banyak protein dalam diet Amerika yang standard. Ia adalah sayur-sayuran yang kita seolah-olah tidak mendapatkan cukup.

Jika anda ingin mendapatkan kuasa rangsangan sebenar untuk sistem imun anda, pertimbangkan untuk menambah beberapa cendawan perubatan untuk diet anda. Butang cendawan biasa anda mencari di dalam pasar raya tempatan tidak layak, malangnya. Orang-orang untuk mencari adalah shiitake, Maitake dan Reishi cendawan, yang mengandungi beberapa karbohidrat kompleks yang dikenali sebagai beta-glukan yang telah ditunjukkan untuk banyak meningkatkan sistem imun, mengurangkan alahan, dan mereka juga boleh membantu kanser perjuangan badan.

Jika kedai tempatan anda tidak membawa cendawan ini, anda biasanya boleh menemui mereka kering di kedai makanan Asia, atau anda boleh memesan cendawan kering dalam talian. Jika anda mencari orang-orang yang baru dalam negara, memastikan mereka benar-benar segar - mereka tidak boleh mula menunjukkan sebarang tanda-tanda kemerosotan atau acuan.

2. Dapatkan senaman yang lebih, dan melakukan senaman anda di luar. Ya, di sini sekali lagi saya menawarkan nasihat yang sama yang anda pernah mendengar sebelum ini, tetapi itu tidak membuat apa-apa yang kurang penting. Kajian telah menunjukkan bahawa orang yang bekerja otot mereka setiap hari untuk sekurang-kurangnya 45 minit cenderung untuk melawan penyakit lebih mudah daripada rakan-rakan lebih aktif.

Jika anda memutuskan untuk membawa anjing anda untuk ling baik berjalan dan bukannya berpeluh di gim, anda akan mencapai dua perkara - anda benar-benar akan menikmati diri anda, dan anda akan menyerap sebahagian cahaya matahari, yang akan membantu badan anda membina vitamin D. Sebanyak satu pertiga daripada rakyat Amerika tidak mendapat cukup vitamin D, yang merupakan senjata penting dalam perjuangan anda daripada penyakit seperti asma, beberapa penyakit auto-imun, dan mungkin juga kanser.

3. Dapatkan haiwan kesayangan. Kajian telah menunjukkan bahawa orang-orang yang mempunyai hubungan paling dekat dengan rakan-rakan dan keluarga cenderung untuk menjadi sihat. Hubungan ini entah bagaimana membantu sistem imun, walaupun saintis masih belum tahu mengapa. Sesetengah orang, bagaimanapun, lebih suka syarikat mereka sendiri, sementara yang lain mendapati diri mereka semata-mata atas sebab-sebab yang seolah-olah di luar kawalan mereka. Bagi orang-orang, haiwan kesayangan adalah jawapan yang sempurna.

Kajian telah menunjukkan bahawa kawan berbulu atau berbulu boleh memberikan banyak manfaat kesihatan yang orang menerima daripada rakan-rakan manusia dan keluarga. Menjaga haiwan dan mewujudkan ikatan yang mengurangkan tahap hormon tekanan, dan yang membantu kerja-kerja sistem imun yang lebih baik.

Jadi meletakkan semua bersama - membawa anjing anda (atau kucing?) Untuk berjalan-jalan di bawah sinar matahari, dan kemudian pulang ke rumah untuk bagus, makan yang sihat. Anda akan berasa lebih baik, dan sistem imun anda mungkin lebih kuat juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar