Kamis, 12 November 2015

Kebenaran Tentang Marijuana Perubatan

Kebenaran Tentang Marijuana Perubatan

Ganja telah digunakan secara perubatan selama lebih 4,000 tahun. Sehingga baru-baru ini, para saintis tahu sedikit tentang bagaimana dadah berfungsi pada otak. Ia telah diharamkan di Amerika Syarikat pada tahun 1930-an, dan ini telah menghalang penyelidikan lanjut. Walau bagaimanapun, kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan aktif THC berfungsi dengan meniru tertentu neurotransmitter otak. Sifat-sifat yang sama yang memberikan pengguna perasaan euphoric juga boleh menghentikan kesakitan dan merawat pelbagai penyakit.

Faedah Marijuana Perubatan

Kajian telah menunjukkan bahawa ganja perubatan boleh bekerja dengan baik sebagai pembunuh rasa sakit dan anti-yg menyebabkan muntah (anti-loya). Ia juga membantu untuk mendorong selera makan. Kualiti ini adalah berguna untuk pesakit yang menghidap kanser, terutama selepas mendapat rawatan kemoterapi. Kualiti ini juga boleh membantu pesakit AIDS. Ubat yang merawat AIDS mempunyai kesan sampingan, dan ganja perubatan adalah berkesan dalam mengambil tepi off daripada mereka.

Secara khusus, THC boleh membantu pesakit yang mengalami glaukoma. Kajian menunjukkan bahawa ia merendahkan tekanan intraocular, sekali gus memberi sedikit kecil kelegaan kepada mereka yang mengalami penyakit ini. Ia juga boleh membantu orang yang mengalami multiple sclerosis. Ia melegakan kesakitan dan merawat spasticity, dan ujian terbaru menunjukkan bahawa ia boleh membantu dalam mencegah neurodegeneration yang dikaitkan dengan penyakit ini.

Ditambah lagi adalah bahawa ia adalah agak selamat. Walaupun ia tidak benar bahawa dadah adalah benar-benar selamat dengan tiada kesan sampingan, adalah lebih selamat daripada ubat-ubatan preskripsi banyak. Ia tidak membawa risiko ketagihan fizikal, tiada risiko kematian, dan satu-satunya kesan kesihatan fizikal adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ia salai. Ramai pakar merasakan bahawa ganja adalah lebih selamat daripada alkohol.

Mengapa Semua faedah Sekarang?

Idea ganja perubatan telah wujud selama bertahun-tahun, tetapi hanya kini ia akhirnya diambil serius. Mengapa minat secara tiba-tiba? Secara umum, sikap masyarakat ke arah dadah telah dilembutkan sebagai perang pada dadah memberi tumpuan kepada dadah yang lebih berbahaya seperti meth kristal, kokain dan heroin. Trend ini pergi bersama-sama dengan penurunan dalam stigma yang dikaitkan dengan dadah. Ia pernah dianggap sebagai ubat untuk hipi dan merosot, tetapi kini ia hanya sebagai mungkin jiran sebelah anda boleh merokok sahaja!

Ujian klinikal berterusan. Terdapat banyak kita masih tidak tahu tentang bagaimana ubat ini berfungsi. Amerika Syarikat telah lambat untuk menerima idea ganja perubatan, tetapi pada masa akan datang ia pasti menjadi realiti setiap hari sepanjang masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar