Minggu, 15 November 2015

Mengambil Keuntungan Manfaat Lemon

Mengambil Keuntungan Manfaat Lemon

Lemon, nama saintifiknya Citrus limon, telah dikenali untuk hartanah terapeutiknya untuk generasi. Orang Rom purba dianggap limau ubat kuat untuk racun. Pada masa ini, ia juga dianggap sebagai makanan super dengan pelbagai kesihatan dan kosmetik manfaat.

Lemon mempunyai sebatian flavonoid yang dikenali sebagai anti-oksida yang mengurangkan risiko kanser. Flavonoid telah terbukti mempunyai kesan antibiotik dan untuk menghentikan pembahagian sel dalam sel kanser banyak.

Lemon Manfaat lain:

1. Lemon membersihkan darah dan meningkatkan keupayaan badan untuk membuang toksin. Membersihkan dalaman seperti Master Cleanse dan air limau Cleanse To Go termasuk jus lemon untuk mengambil kesempatan daripada manfaat ini dari lemon.

2. Lemon meningkatkan tahap HDL (kolesterol baik) dan menurunkan tekanan darah.

3. Lemon mencegah jangkitan dan serangan menyerang mikro organisma kerana ia mengeluarkan sel-sel darah putih dan antibodi dalam darah.

4. Lemon bertindak sebagai ubat anti-penuaan dan boleh membuang bintik hitam dan kedutan. Ia juga dikatakan memberikan cahaya kepada kulit.

5. Lemon merupakan antioksidan yang menyahaktifkan radikal bebas dan menghalang pelbagai penyakit berbahaya seperti strok dan penyakit kardiovaskular.

6. Lemon diketahui mempunyai sifat anti-karsinogenik yang merendahkan kadar kanser kolon, sujud dan kanser payudara.

7. Jus lemon mengurangkan rasa sakit pada tebuan dan lebah menyengat, dan juga boleh menghilangkan sakit gigi.

8. Lemon dipercayai menjadi berguna dalam merawat batu karang, dan apabila dicampur dengan minyak zaitun, ia boleh membantu untuk membubarkan batu karang.

9. Lemon jus dicampur dengan air suam dan madu boleh mengurangkan berat badan. Walaupun diet limun menggunakan sirap maple daripada madu, ia mencapai yang sama manfaat penurunan berat badan.

10. lemon membantu untuk memecahkan demam dengan meningkatkan peluh, terutamanya jika seseorang itu mengalami sejuk, demam dan selesema.

Manfaat ini lemon yang dipaparkan adalah mungkin hanya sebahagian kecil daripada bilangan itu. Artikel ini tidak cukup untuk memberitahu setiap satu daripada manfaatnya. Jika anda bernasib baik untuk mempunyai akses mudah kepada lemon, pastikan anda mengambil kesempatan daripada manfaat lemon indah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar