Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Sendawa dan kembung perut

Pemulihan Semulajadi Untuk Sendawa dan kembung perut

Sendawa dan kembung perut adalah masalah sejagat yang adalah masalah sejagat yang kini dihadapi oleh majoriti rakyat di seluruh dunia. Hidup anda boleh menjadi sangat sakit apabila anda berlaku untuk mengalami masalah ini sangat kerap. Ini biasanya berlaku apabila gas-gas yang dihasilkan oleh pencernaan makanan berlaku untuk membuat dirinya dalam perut dan bukannya melancong ke bawah melalui rektum. Hasilnya adalah bahawa mangsa terasa kembung dan amat tidak selesa.

Kembung perut adalah seperti yang dicetuskan apabila anda mempunyai sesuatu yang agak sukar untuk dihadam yang menjadikannya kekal di dalam perut untuk tempoh yang panjang menghasilkan lebihan gas. Pencetus biasa yang lain kembung perut sedang menelan udara apabila anda makan atau minum, mempunyai makanan yang tidak boleh diterima oleh sistem anda, penyerapan miskin dan penggunaan antibiotik.

Terdapat banyak penawar dan ubat untuk membetulkan masalah ini. Anda boleh sama ada memilih untuk penawar semula jadi dan ubat-ubat herba atau ubat allopathic seperti antasid untuk menghilangkan masalah ini. Terdapat juga beberapa langkah-langkah pencegahan yang disyorkan untuk mengelakkan komplikasi ini. Sentiasa, pastikan anda mengunyah makanan anda perlahan-lahan untuk memastikan bahawa makanan anda dihadamkan dengan baik. Ia juga disyorkan untuk menjauhkan diri dari makanan yang anda tahu akan menyebabkan senak. Anda juga boleh berjalan kaki untuk beberapa waktu selepas makan sebagai bantuan ini untuk mengelakkan gas dari terkumpul di dalam perut anda.

Adalah lebih baik untuk menggunakan ubat-ubat herba untuk mendapatkan bantuan daripada kembung perut dan sendawa yang boleh menjadi agak satu masalah yang memalukan untuk anda. Salah satu daripada ubat-ubat herba yang terbaik ialah halia yang merupakan yg mengeluarkan udara yang berkesan. Ia menyediakan kesan pemanasan ke perut dan memberikan kelegaan segera untuk kembung.

Benih aromatik seperti jintan putih, biji Dill, jintan manis, biji jintan manis, ketumbar dan biji jemuju juga telah didapati berkesan dalam menyelesaikan masalah ini. Peppermint adalah satu lagi herba yang membantu untuk menggoncang usus dan membuat anda berasa agak lebih baik. Herba lain yang popular yang telah ditemui sangat membantu dalam membantu anda untuk menghilangkan kembung perut adalah Licorice dan Allspice.

Ia akan lebih baik untuk mencuba ubat-ubat herba sebelum mengambil ubat allopathic untuk mengubati kembung perut. Pil Arang diaktifkan, produk laktosa atau bismut adalah ubat-ubat yang biasanya terpaksa untuk mengubati kembung perut dan sendawa.

Oleh itu walaupun kembung perut adalah masalah normal yang dihadapi oleh hampir setiap orang sedikit masa atau lain dalam kehidupan, ia boleh menjadi sakit sebenar jika tidak dikawal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar