Kamis, 12 November 2015

Top 3 Teh Herba untuk Bantuan Anda Mempunyai tidur malam yang lebih baik

Top 3 Teh Herba untuk Bantuan Anda Mempunyai tidur malam yang lebih baik

Apakah yang dimaksudkan dengan teh herba?

Teh herba infusi yang dibuat dari air panas dan apa-apa selain daripada daun belukar teh (Camellia sinensis). Untuk membuat Teh herba anda perlu pelbagai bahagian tumbuhan dan tuangkan air panas ke atas mereka atau rebus di dalam air di dapur. Bahagian-bahagian tumbuhan yang biasanya digunakan dalam teh herba adalah; bunga, biji, akar atau daun dan semua ini boleh digunakan sama ada kering atau segar.

Menggunakan herba untuk tujuan perubatan adalah bentuk tertua penjagaan kesihatan yang dikenali kepada manusia dan penggunaannya telah direkodkan dalam semua budaya sepanjang sejarah. Melalui masa dan pemerhatian ia telah mendapati bahawa tumbuh-tumbuhan tertentu, apabila diambil, boleh digunakan sebagai ubat untuk pelbagai penyakit termasuk menggalakkan tidur yang lebih baik.

Berapa Banyak dan Apabila

Jumlah tertentu berhati-hati perlu digunakan apabila cuba sesuatu yang baru seperti yang anda boleh mengalami kesan buruk apabila anda menggunakannya. Sentiasa ingat untuk membaca arahan dan sentiasa minum teh herba dalam dos yang disyorkan. Jika anda hamil, menyusu atau mempunyai keadaan perubatan yang sedia ada selalu berunding dengan pakar herba atau doktor anda sebelum memulakan sebarang rawatan baru kerana mungkin ada kesan sampingan tambahan.

Passionflower Tea (Passiflora jelmaan)

Teh Passionflower adalah sedatif yang sangat lembut yang juga dikenali untuk berehat kebimbangan dan tekanan. Oleh itu, ia adalah besar jika anda menghadapi masalah tidur akibat tekanan setiap hari. Anda kini boleh dengan mudah membeli teh Passionflower melalui internet atau di kedai-kedai makanan kesihatan. Tidak semua orang suka rasa teh Passionflower tetapi beberapa orang mendapati menambah sedikit madu atau jus buah tertumpu kepada ia meningkatkan rasa sangat.

Camomile Tea (Matricaria Recutita atau chamomile German)

Teh Camomile berusia malam kegemaran minuman masa umur dan mudah didapati di kebanyakan pasar raya dalam seksyen teh. Ia adalah sedatif ringan dengan rasa yang menyenangkan yang membantu dalam menggalakkan tidur. Anda juga boleh menggunakan uncang teh dalam air mandi anda untuk menggalakkan tidur. Hang uncang teh ke atas paip berjalan dan menikmati aroma yang menenangkan di dalam bilik mandi anda.

Teh Valerian (Valeriana officinalis)

Valerian Teh baru-baru ini telah menjadi penawar lebih popular untuk tidur dengan banyak kajian yang menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan. Namun bagaimana Valerian berfungsi tidak difahami dengan betul lagi, dan Valerian telah terbukti mempunyai lebih daripada kesan pengimbangan pada sesetengah orang. Ini bermakna bahawa beberapa orang mendapati bahawa Valerian membantu mereka tidur lebih baik dan sesetengah orang mendapati bahawa ia boleh membuat mereka lebih terjaga. Oleh itu, apabila mengambil Valerian mengujinya, dan lihat apa kesan ia mempunyai pada anda sebagai seorang individu. Valerian kini mudah didapati sebagai teh melalui internet dan di kedai-kedai kesihatan yang paling; ia juga boleh didapati dalam bentuk tablet kerana beberapa orang mencari teh untuk mempunyai rasa yang tidak menyenangkan. Perkataan-hati yang perlu dikatakan tentang mengambil Valerian kerana beberapa orang telah melaporkan bahawa ia menyebabkan pergolakan, sakit kepala dan ketakutan malam.

The teh di atas telah ditunjukkan untuk membantu orang dalam mendapatkan tidur malam yang lebih baik. Walau bagaimanapun, jika anda menghadapi masalah tidur maka perkara terbaik untuk dilakukan ialah untuk mengetahui apa yang menyebabkan anda mempunyai isu-isu yang sedang tidur, dan berurusan dengan isu-isu secara langsung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar