Minggu, 15 November 2015

Apa itu Chiropractor dan Bagaimana Mereka Boleh Membantu Kesihatan Anda?

Apa itu Chiropractor dan Bagaimana Mereka Boleh Membantu Kesihatan Anda?

Chiropractor adalah seorang doktor dan seorang profesional berlesen yang pernah belajar mata pelajaran penting yang berkaitan dengan profesion / beliau. Mata pelajaran ini merangkumi fisiologi manusia, anatomi, biokimia, patologi, mikrobiologi, dan semua mata pelajaran yang berkaitan dengan kursus. Manipulasi tulang belakang dan terapi fizikal sendi dan otot adalah fokus utama bidang ini pengkhususan. Beliau / dia juga perlu menjalani latihan di institusi kiropraktik atau hospital sebagai pelatih atau kerani selama satu hingga dua tahun.

Selepas keperluan akademik dan latihan, dia / dia perlu lulus peperiksaan pelesenan negeri / beliau tertentu atau negara dan memenuhi keperluan akademik dan latihan negara atau negeri tertentu juga.

Prosedur yang dilakukan oleh chiropractor

Beliau / dia melakukan manipulasi manual tulang, sendi tulang belakang dan otot untuk merawat pelbagai bentuk sakit dan keadaan muskuloskeletal. Rawatan ini mempunyai beberapa manfaat kesihatan, dari peningkatan sistem imun, untuk melegakan tekanan, untuk sistem yang lebih baik saraf dan fungsi sistem muskuloskeletal, untuk membangunkan postur yang baik dan pencegahan sakit otot. Mereka memohon tekanan di kawasan tertentu badan untuk melegakan tanda-tanda penyakit lain.

Ada yang bertanya soalan "Apa yang chiropractor?" kerana mereka masih belum mencuba rawatan manipulasi manual; tetapi apabila mereka datang untuk belajar tentang manfaat kesihatan yang mereka dapat berasal dari kiropraktik, mereka akan menganggapnya sebagai pilihan rawatan lain.

Ahli tulang juga boleh memohon peranti mekanikal atau kaedah terapeutik elektrik yang boleh memohon daya tarikan atau yang boleh menyebabkan getaran atau aplikasi otot pengukuhan. Mereka juga boleh melakukan rangsangan otot dan daya tarikan tulang belakang melalui peralatan elektrik berkuasa. Mereka harus, bagaimanapun, diperakui, berlesen dan mempunyai kelayakan sebagai ahli tulang dan telah dilatih secukupnya dengan kemas kini dalam teknologi.

Beliau / dia boleh mengesyorkan nutrien penting seperti vitamin dan makanan tambahan, tetapi tidak dadah. Prosedur yang kiropraktor dibenarkan untuk melakukannya boleh memberikan anda jawapan kepada soalan "Apakah chiropractor?"

Prosedur tidak dilakukan oleh ahli tulang

Chiropractor tidak boleh melakukan prosedur proses mengeluarkan darah, arteri atau kapilari tusukan. Beliau / dia juga tidak diberi kuasa untuk menetapkan ubat terapeutik dan untuk melaksanakan prosedur pembedahan. Begitu juga dia / dia dibenarkan untuk melaksanakan prosedur lain dalam amalan perubatan, yang berada di luar bidang beliau latihan dan kepakaran, walaupun dia adalah seorang doktor.

Jawapan kepada soalan "apa yang chiropractor?" boleh dirumuskan dalam satu kenyataan: dia adalah seorang doktor, berlesen untuk mengamalkan manipulasi manual tulang, sendi dan tisu lembut untuk mengubati dan merawat gangguan muskuloskeletal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar