Minggu, 15 November 2015

Pemulihan Artritis Asli

Pemulihan Artritis Asli

Artritis jangka berasal dari perkataan arthro Yunani (bermakna bersama) dan itis (bermakna keradangan). Ia adalah penyakit yang menyebabkan kesakitan, dan kerosakan sendi badan. Selalunya, apabila gangguan artritis yang teruk sedang diabaikan, ia akan menyebabkan kecacatan atau kerosakan yang teruk kepada sendi badan dan tulang rawan.

A berdenyut berterusan dan keradangan di sekitar, kekangan sendi sendi, menurun fungsi, dan tahap yang berbeza-beza sakit adalah sebahagian daripada gejala yang paling biasa artritis. Gejala-gejala ini biasanya berlaku di kawasan-kawasan seperti buku lali, belakang (tulang belakang), leher (pangkal rahim), jari, kaki, pinggul, lutut, jari kaki, bahu, dan pergelangan tangan.

Terdapat beberapa ubat arthritis semula jadi yang boleh membantu mencegah dan melegakan kesakitan yang disebabkan oleh artritis. The arthritis berikut ubat semula jadi boleh menjadi sangat berguna dalam mencegah atau melegakan kesan yang menyeksakan penyakit yang menyakitkan ini.

Minum air yang banyak setiap hari untuk mempunyai cecair sinovial yang mencukupi (cecair tebal dihasilkan oleh membran atau synovium).
Mengekalkan diet yang sihat. Orang yang kelebihan berat adalah dinasihatkan untuk mengurangkan berat badan.
Kekal aktif secara fizikal. Bersenam secara teratur untuk menjaga sendi fleksibel.
Berhati-kawasan yang tertindas (s) dalam tab penuh air sederhana panas.
Urut perlahan-lahan sendi dengan minyak zaitun panas atau minyak sawi.
Setiap pagi minum jus kentang mentah. Ia mengandungi beta-karotena dan bahan yang anti-radang dan anti-pengoksidaan dalam alam semula jadi.
Minum jus campuran dari bayam, saderi, lobak merah dan bit dengan jumlah yang sama. Ia membantu untuk mengurangkan bengkak dan kesakitan dan ia boleh meningkatkan sistem imun badan.
Makan nanas atau minum jus. Ia mengandungi enzim yang boleh mengurangkan kesakitan dan bengkak yang disebabkan oleh artritis.
Sebelum tidur, sapukan minyak vitamin E untuk sendi untuk mencegah kekakuan pagi.
Mengambil vitamin dan mineral yang diperlukan setiap hari.
Minum arak dan menggunakan garam dan gula secara sederhana
Menjauhkan diri daripada makanan berlemak dan kolesterol.
Gunakan minyak aromatik seperti Benzoin, Chamomile, Eucalyptus, Halia dan Lavender untuk aromaterapi. Ia membantu untuk menyembuhkan dan menguatkan bahagian badan.
Gunakan minyak ikan. Ia mempunyai nutrisi penting yang diperlukan untuk pelbagai fungsi tubuh dan ia membantu mengurangkan keradangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar