Kamis, 12 November 2015

Primrose - Western Europe asli, A Loji Dengan Baik Penggunaan Masak-memasak!

Primrose - Western Europe asli, A Loji Dengan Baik Penggunaan Masak-memasak!

Primrose, Primula vulgaris seperti yang dikenali adalah spesies genus, vulgaris dan ianya berasal dari Barat dan Eropah Selatan. Ia adalah herba dan tumbuhan saka yang tumbuh sehingga 20 sentimeter tinggi. Anda akan mendapati tumbuhan ini tumbuh di bahagian Turki dan Iran. Ini adalah salah satu daripada tumbuh-tumbuhan yang boleh bertolak ansur dengan perubahan dalam suhu, seperti yang anda akan mendapati bahawa sebahagian besar kawasan di mana tumbuhan ini didapati mempunyai keterlaluan liar suhu mereka.

Primrose, dengan kelihatan itu, sudah tentu mungkin kelihatan seperti bunga sebelah. Dan memang itulah mengapa bunga-bunga ini telah dicuri dari kilang mereka beberapa kali di bandar-bandar bandar ke tahap yang mereka berada di ambang yang terancam. Kerajaan United Kingdom dengan itu telah meluluskan resolusi mengharamkan memetik daripada primroses.

Primrose mempunyai tiga subspesies dan mereka adalah seperti berikut

• Subspesies perkataan kasar - Berasal dari Selatan dan Eropah Barat; bunga kelihatan pucat dalam warna

• Subspesies Balearica - Bunga kelihatan berwarna putih.

• sibthorpii Subspesies - Terdapat di kawasan Balkan; Mempunyai bunga yang berwarna merah jambu, merah atau ungu warna.

Anda sering akan mendapati primroses digunakan untuk tujuan masakan. Bunga dan daun tumbuhan ini boleh dimakan walaupun dalam bentuk mentah mereka. Mengenai pemakanan, anda akan dapati mereka merasa agak seperti salad pada masa-masa, dan pada orang lain, seperti sayur-sayuran salad pahit. Adakah anda tahu bahawa arak Primrose dibuat daripada bunga muda?

Evening Primrose, pengubahan Primrose digunakan sebagai alternatif penyembuhan yang sangat baik. Tumbuhan ini mempunyai tahap yang tinggi asid lemak di dalamnya, yang menjadikan tumbuhan ini penyembuh yang sangat baik. Anda akan terkejut untuk mengetahui bahawa bahan-bahan yang mempunyai nilai perubatan dalam tumbuhan ini tidak boleh didapati di mana-mana tumbuhan lain. The Primrose Petang boleh digunakan untuk membuat minyak Evening Primrose, produk yang mempunyai beberapa kegunaan herba yang luar biasa, ada yang diterangkan di bawah.

• Untuk mengurangkan kesan yang berlawanan gejala PMS.

• Untuk mengubati asma dan alahan lain.

• Untuk merawat sakit kepala kronik.

• Boleh digunakan sebagai kulit ejen berkhasiat.

• Boleh juga digunakan sebagai agen anti-radang.

Sesungguhnya, salah satu daripada variasi Primrose boleh digunakan hebat juga sebagai ubat herba, walaupun terutamanya Primrose tidak boleh digunakan begitu! The Primrose Petang itu adalah salah satu jenis yang penting atau variasi Primrose. Sebab-sebab untuk popularitinya tidak sukar untuk meneka - Di sini adalah tumbuhan yang boleh digunakan sebagai rawatan herba untuk banyak masalah kesihatan. Bukankah itu menarik? Dengan itu yang berkata, tidak fikir mengekstrak minyak dari primrose dari taman rumah anda, kerana anda akan merasa satu proses yang kompleks pada itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar