Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Kembung - Mudah Kembung Pemulihan

Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Kembung - Mudah Kembung Pemulihan

Ubat kembung telah wujud selama beribu-ribu tahun. Orang sering akan mengunyah sekeping kecil arang dari unggun api mereka untuk melegakan sakit perut dan kembung. Malangnya, di zaman moden kita telah kehilangan atau hanya memilih untuk mengabaikan kaedah lama terbukti dan digantikan dengan bahan kimia dan farmaseutikal yang sering melakukan sedikit untuk mengurangkan ketidakselesaan dan sebenarnya boleh menjadi baik untuk kita dalam tempoh masa yang tertentu.

Walaupun ia sangat membantu untuk mempunyai cara yang cepat dan semula jadi untuk menyelesaikan masalah bagaimana untuk menghilangkan kembung, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa mengelakkan ia di tempat pertama adalah optimum. Ada sebab untuk kembung dan walaupun ia mungkin seolah-olah semua yang berkaitan dengan makanan yang anda makan, ia lebih sering berlaku bahawa terdapat adalah satu keadaan kesihatan tidak mengizinkan. Lagipun, banyak makanan yang menyebabkan kembung juga sangat berkhasiat dan tidak menyebabkan kembung pada semua orang. Tetapi untuk sekarang, kita akan bercakap tentang beberapa ubat untuk digunakan selepas anda sudah kembung.

Ramai orang mempunyai banyak kejayaan dalam melegakan masalah kembung mereka dengan menggunakan cuka epal cider. Kerana kembung kadang-kadang gejala mempunyai asid perut rendah, cuka epal cider, jika tidak dipanggil ACV boleh membantu dalam penghadaman dan melegakan kembung perut anda. ACV telah digunakan lama dahulu pada awal Amerika sebagai tonik kesihatan kerana ia banyak manfaat kesihatan, membantu penghadaman menjadi salah satu daripada mereka. Ia biasanya diambil dengan bahagian yang sama air dan kadang-kadang termasuk madu. Oleh kerana ia sering digunakan untuk menyahtoksik, beberapa kesan sampingan yang berkaitan dengan detoksifikasi mungkin berlaku seperti kulit melanggar atau nafas berbau. Ini adalah sangat biasa dalam mana-mana proses detoksifikasi.

Jintan manis juga boleh mengurangkan kesakitan kembung dan telah digunakan sebagai alat bantu pencernaan dalam budaya India. Benih boleh melegakan kekejangan yang boleh berlaku di dalam usus yang juga boleh meningkatkan kembung. Anda boleh mengunyah sudu teh selepas makan atau membuat teh Adas oleh steeping biji dihancurkan di dalam air panas selama 10 minit membiarkan ia sejuk sebelum minum. Satu lagi pilihan popular penghadaman juga biasa digunakan di India adalah benih anise itu. Dengan itu ciri liquorish rasa manis, ia adalah satu bahan yang digunakan dalam teh pencernaan banyak yang menggabungkan herba seperti Adas, halia, elm yang licin dan lain-lain.

Sering diabaikan, senaman boleh membantu dengan kembung bantuan. Berjalan dengan perlahan akan bersenam gas yang terperangkap dan membantu bergerak perkara di sepanjang usus besar anda juga. Ini juga mengapa ia membantu dengan sembelit pada tahap yang sama. Apabila anda mengambil berjalan kaki atau berjoging anda, nafas perlahan-lahan dan mendalam melalui hidung dan mulut anda. Apabila anda mengambil nafas santai penuh paru-paru anda menolak ke bawah pada saluran pencernaan anda dan membantu gas yang terperangkap ke bawah dan keluar.

Walaupun terdapat banyak perkara yang perlu difikirkan apabila kita menghampiri sebabnya kami menjadi kembung, saya berharap anda telah belajar beberapa cara mudah bagaimana untuk menghilangkan kembung untuk kelegaan sementara. Ini sering perkara yang anda sudah mempunyai di dapur anda dan tidak bergantung kepada farmasi atau over-the-kaunter ubat-ubatan. Dan hanya ingat petikan bijak dari Shrek: "Lebih baik keluar daripada dalam"

Tidak ada komentar:

Posting Komentar