Minggu, 15 November 2015

Hentikan Makan Gula - Kurangkan Berat

Hentikan Makan Gula - Kurangkan Berat

Gula: Days Racun moden!

Dr Wayne Dyer, pengarang yang terkenal dan penceramah dalam bidang pembangunan diri merujuk kepada gula dalam PBS khas yang paling baru-baru ini di buku terbarunya "Membuat Shift" sebagai racun. Racun bagi tubuh dan fikiran.

Gula yang paling biasa sudah tentu adalah sukrosa atau Jadual gula. Ia ditapis dari Tebu atau Gula Beets. Kami juga mempunyai Dextrose yang Jagung Gula dan tinggi fruktosa jagung sirap. Ini adalah tiga sumber utama kita gula. Untuk tahap yang lebih kecil kita ada gula buah-buahan.

Gula telah bersama kami untuk masa yang lama. Ia berfikir pengekstrakan gula telah mula dibangunkan pada Polynesia sekitar 500 SM dan kerana telah merebak di seluruh dunia sehingga hari kami yang terkini. Apabila gula mula merebak melalui Eropah ia dianggap sebagai rempah amat jarang berlaku. Hanya do baik-untuk-yang mampu ia pada "2 syiling yang Pound". Dalam pasaran hari ini itulah $ 50 paun.

Untuk memberi anda idea tentang berapa banyak gula digunakan oleh warganegara Amerika Syarikat purata, pada 1800-an ia telah ruffly15g setiap hari. Hari ini telah meningkat kepada 285g. Gula adalah dalam hampir semua yang kita makan dan minum. Sebagai contoh pisang mempunyai 11g gula di dalamnya, segelas jus oren mempunyai 40g gula. 25g sehari adalah sasaran yang baik untuk menembak untuk. Tetapi anda akan memerlukan bantuan.

Badan suka gula tetapi gula suka badan? Tidak! Memperkenalkan gula ke dalam aliran darah dan keseimbangan gula darah kecewa. Ini mencetuskan tergesa-gesa segera insulin untuk mencegah proses gula menyimpan kira-kira pada tahap yang selamat.

Ia menekan sistem imun kita. Gula atau glukosa dan Vitamin C mempunyai struktur kimia yang sama. Vitamin C diserap dan digunakan oleh sel-sel darah putih kami. Sel darah putih kita melawan jangkitan kami. Apabila jumlah gula atau glukosa dalam darah kita adalah lebih besar daripada jumlah Vitamin C lebih Gula akan diserap mengurangkan putih Sel darah keupayaan untuk melawan jangkitan.

Gula ringkas telah dilihat memburukkan lagi asma, perubahan mood, mencetuskan perubahan personaliti, menyuburkan gangguan saraf, kencing manis, dan tergesa-gesa penyakit jantung, batu karang, tekanan darah tinggi dan arthritis.

Kanser: ini adalah besar. Glukosa adalah bahan api pilihan barah. Penjelasan yang agak melibatkan Cukup untuk mengatakan "Suapan Gula Kanser".

Apabila sistem imun anda ditindas begitu juga keupayaan badan anda untuk melawan penyakit ini.

Untuk menyenaraikan gula kerosakan yang boleh menyebabkan dalam badan anda adalah semata-mata untuk panjang untuk memasukkan sini.

Ingat apabila anda bersiap sedia untuk makan atau membeli-belah untuk barangan runcit "Gula adalah racun kepada badan anda".

Saya telah cuba untuk menunjukkan bagaimana gula adalah racun kepada badan kita. Tinggal jauh dari itu tidak mudah. Separa sedar kita ingin akan tetapi juga gaya hidup kita menuntutnya. Untuk mengetahui bagaimana untuk mengawal keperluan anda untuk gula saya telah dibekalkan pautan ke blog saya untuk anda untuk melawat untuk penyelesaian kepada masalah gula anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar