Minggu, 15 November 2015

Loji Enzim - Rahsia Mencegah Sindrom Gut bocor

Loji Enzim - Rahsia Mencegah Sindrom Gut bocor

Enzim tumbuhan dan pencernaan mempunyai perkongsian yang indah. Mereka memecahkan sisa makanan ke dalam satu kecil supaya mereka lebih mudah untuk pencernaan dan penyerapan nutrien oleh mukosa saluran penghadaman berjaya. Dengan cara ini, zarah yang lebih kecil tidak merengsa lapisan usus atau mengganggu badan untuk mempunyai reaksi autoimun.

Ini jenis enzim membantu enzim pankreas dengan memecahkan zarah makanan yang lebih besar apabila mereka masih di dalam perut, dengan masa yang makanan yang masuk ke dalam usus, kira-kira sejam setengah kemudian, nutrien seperti vitamin dan mineral dan lain-lain nutrien sudah dibebaskan dan badan sudah boleh menggunakan nutrien ini untuk kepentingan sendiri.

Apabila ia datang untuk sindrom usus bocor, di mana kebolehtelapan usus dikompromi dan zarah yang penting dan nutrien serta patogen dan toksin terus dilepaskan ke dalam aliran darah yang terhasil kepada sistem auto-imun badan untuk menendang dalam, enzim tumbuhan mempunyai peranan yang besar untuk bertindak keluar.
Sindrom usus bocor melibatkan banyak keradangan dan jangkitan yang boleh merosakkan badan dari dalam. Ia adalah penyakit mengelirukan kerana penawar perubatan untuk gejala seperti artritis, gout dan alahan hanya boleh memburukkan lagi keadaan.

Enzim harfiah adalah pengumpul sampah. Mereka boleh bertindak dengan meminum patogen, tisu mati, sampah, dan lain-lain racun iklan patogen di dalam usus dan membersihkan mereka keluar melalui kotoran. Apa yang lebih, enzim boleh melintasi halangan usus dengan mudah dan target mereka patogen yang telah bocor dan menelan mereka juga, mencegah keradangan dan jangkitan.

Mereka juga bekerja secara aktif terhadap mana-mana bentuk bakteria atau parasit dalam usus yang sama ada boleh menyebabkan atau memburukkan lagi sindrom usus bocor. Protein ini parasit dan bakteria mudah dipecahkan oleh protease dan cellulases yang juga dibersihkan dari badan.

Sebenarnya, apa-apa bentuk protein yang toksin, patogen, virus, bakteria dan parasit mempunyai yang membentuk dinding pelindung mereka, sama ada dalam sistem penghadaman atau di dalam darah, mudah menghilangkan oleh enzim. Selepas mereka dipecahkan, mereka perlahan-lahan dibawa keluar dari badan dalam bentuk sisa melalui air kencing dan najis.

Kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi semua enzim penting yang diperlukan oleh badan dan ini adalah bentuk-bentuk yang doktor biasanya mencadangkan pesakit mereka untuk dimasukkan ke dalam diet mereka. The pelawas atau serat yang membentuk buah-buahan dan sayur-sayuran juga bertindak sebagai pembersih usus lembut diri mereka sendiri. Mereka sebenarnya berus dinding usus percuma sisa terjebak dan patogen yang terperangkap dalam gentian untuk dibuang sebagai najis.

Termasuk buah-buahan segar dan sayur-sayuran ke dalam diet adalah mengenai perkara yang terbaik yang sesiapa sahaja boleh melakukannya. Manfaat enzim tumbuhan adalah tidak berkesudahan, dan apa yang lebih, ia boleh mencegah sindrom usus bocor. Jika individu itu sudah terjejas dengan itu, diet pasti akan memainkan peranan yang besar dalam menyembuhkan ia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar