Minggu, 15 November 2015

Mencegah Sawan dalam 2-3 Min Menggunakan Latihan Pernafasan Mudah

Mencegah Sawan dalam 2-3 Min Menggunakan Latihan Pernafasan Mudah

Latihan nafas unik telah dibangunkan oleh Soviet Medical Doctor K. Buteyko, PhD. Beratus-ratus epileptik menggunakan ini senaman nafas di USSR dan Rusia. Itu mungkin kerana lebih dua ratus MDS digunakan untuk mengelakkan daripada kategori yang berbeza sawan mudah atau sebahagian. Jelas sekali seseorang individu mempunyai untuk menjadi sedar untuk melaksanakan latihan ini. Ia sering supaya orang itu mempunyai peluang untuk mengharapkan penyitaan tidak ada atau penyitaan kompleks (contohnya, disebabkan cahaya yang berkelip terlalu panas, tekanan, emosi yang kuat, dan lain-lain) dan dapat mengawal pernafasan sendiri.

AMARAN. Latihan nafas tertentu bukan pengganti untuk ubat seseorang atau mana-mana terapi perubatan ditadbir lain. Ia biasanya diamalkan sebagai pendekatan tambahan untuk mengurangkan gejala. Dapatkan nasihat doktor anda untuk mendapatkan butiran tambahan.

Bagaimana untuk melakukan senaman

Kelajuan adalah penting untuk kejayaan. Mulakan latihan ini sebaik sahaja anda meramalkan bahawa sesuatu yang tidak kena sedang berlaku dengan badan dan minda anda. Ketakutan dan kebimbangan mencetuskan corak nafas luar biasa. Bernafas biasanya menjadi lebih tidak teratur atau lebih dalam, dan lebih kerap juga. Ini adalah tanda-tanda bernafas lebih daripada norma.

Anda mempunyai sasaran yang bertentangan. Tarik nafas secara teratur, tetapi hanya semasa mengambil pewangi kecil atau dihalang, dan bukannya mengambil nafas yang besar dan segera anda. Dalam usaha untuk menghembus nafas hanya berehat diafragma dan mengira perlahan-lahan "satu, dua, tiga" yang mempunyai kira-kira 3 saat untuk setiap menghembus nafas. Anda perlu untuk bernafas secara teratur.

Oleh kerana pernafasan kecil atau dikurangkan ini, dalam beberapa 10-15 saat, anda perlu mempunyai kelaparan udara atau keinginan untuk bernafas lagi. Mengekalkan ia supaya lebih banyak karbon dioksida dalam darah anda akan meningkatkan penghantaran darah untuk otak. Meningkatkan bekalan darah ke otak akan meningkatkan oksigen dan glukosa penghantaran dan meningkatkan kandungan CO2 di dalam otak juga. Kandungan CO2 yang lebih tinggi akan menenangkan sel-sel saraf overexcited dan mengurangkan ambang mereka terangsang lebih dekat dengan parameter normal.

Epileptik adalah breathers dada. Ini secara drastik mengurangkan pengoksigenan darah. Kawasan yang lebih rendah daripada paru-paru tidak mendapat udara yang menyegarkan. Oleh itu, kadar kejayaan untuk latihan ini adalah lebih tinggi jika anda boleh menggunakan diafragma atau perut anda untuk pewangi anda, bukan dada.

Sebilangan besar epileptik mengalami serangan semasa tidur tanpa menyedari tentang mereka pada waktu pagi. Terdapat, bagaimanapun, teknik khas bagaimana untuk mengelakkan sawan semasa tidur juga. Lihat tempat sumber untuk maklumat lanjut.

Penyelesaian jangka panjang remisi klinikal lengkap

Sawan muncul hanya apabila corak pernafasan anda adalah cara jauh dari norma, contohnya, menghirup udara tiga empat kali lebih daripada norma terapeutik. Ia adalah logik kemudian untuk memperbaiki mutu corak pernafasan seseorang supaya mempunyai parameter pernafasan normal 24/7. Selepas itu anda akan menghalang semua sawan secara semula jadi. Mereka akan hanya tidak muncul jika anda mendapat lebih daripada 40 s oksigen dalam badan anda 24/7. Bernafas latihan semula memerlukan kaedah pernafasan khas: Kaedah Buteyko, Amazing peranti pernafasan DIY, Frolov peranti pernafasan dan pembetulan faktor gaya hidup risiko yang membuat anda bernafas lebih berat dan mengurangkan indeks oksigen badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar