Minggu, 15 November 2015

Hanya Bagaimana selamat adalah Chiropractic Care untuk kanak-kanak (dan orang dewasa)?

Hanya Bagaimana selamat adalah Chiropractic Care untuk kanak-kanak (dan orang dewasa)?

Adakah Chiropractic Care Selamat untuk Kanak-kanak dan juga orang dewasa?

Jawapan ringkasnya kepada soalan yang penting ini adalah membanggakan "Ya!" Anak-anak, dan juga orang dewasa, adalah berjaya - dan selamat - dijaga dengan kiropraktik setiap hari dalam setahun. Kanak-kanak dengan selamat boleh menerima pelarasan kiropraktik untuk rawatan hampir semua jenis disfungsi tulang belakang, belakang atau leher. Walau bagaimanapun, kerana mayat bayi, kanak-kanak dan kanak-kanak adalah berbeza daripada mayat orang dewasa, pendekatan khusus perlu.

Penjagaan kiropraktik untuk Bayi dan Kanak-kanak

Bayi sering mengalami trauma semasa proses untuk dilahirkan, dan ia adalah penting bagi ibu bapa untuk memberikan tumpuan kepada apa-apa leher atau tulang belakang salah jajaran yang mungkin berlaku. Bayi tidak dapat memberitahu anda bagaimana mereka merasa atau sama ada mereka mengalami apa-apa kesakitan, jadi melihat dengan teliti pada bayi anda semasa dia sedang duduk.

Jika bayi anda sentiasa kelihatan ke arah yang sama, ia akhirnya boleh membawa kepada kerengsaan. Penyesuaian Chiropractic harus dilakukan untuk memberikan kelegaan untuk bayi anda. Selain mengurangkan ketidakselesaan bayi anda, pelarasan akan membenarkan peningkatan rangkaian gerakan dalam kawasan leher beliau. Kestabilan tulang belakang bayi adalah penting untuk sihat, pembangunan yang betul, dan penyesuaian kiropraktik adalah perlu untuk mewujudkan satu corak biasa pergerakan sebagai bayi anda membesar.

Juga, saya sedar bahawa kanak-kanak yang menerima rawatan kiropraktik menikmati faedah kesihatan jangka panjang yang lain. Mereka seolah-olah sakit kurang kerap dan menderita kurang kerap daripada jangkitan telinga.

Penjagaan kiropraktik untuk Kanak-kanak

Anak-anak yang lebih tua biasanya agak aktif, dan ramai yang terlibat dalam sukan dan aktiviti-aktiviti lain yang boleh mendedahkan mereka kepada sakit belakang atau isu-isu dengan tulang belakang atau leher mereka. Di samping itu, sesetengah kanak-kanak bertahan sakit kepala migrain. Ini boleh dirawat melalui pelarasan vertebra direka untuk menghapuskan atau mengurangkan kekerapan migrain dan jumlah ketidakselesaan ia menyebabkan. Ia mungkin berbeza pada masa lalu, tetapi kini, kanak-kanak sering dirawat melalui rawatan kiropraktik.

Bagaimana untuk Tahu Apabila Anak Anda Perlu Rawatan Chiropractic: Lihatlah Gejala

Masalah tulang belakang pada kanak-kanak boleh menjadi sukar untuk mengenal pasti kecuali mereka mencapai peringkat yang penting atau telah menjadi sangat jelas. Walau bagaimanapun, pengesanan awal adalah penting untuk memastikan bahawa anak anda menerima rawatan perubatan yang dia perlukan untuk menormalkan fungsi badan dan melegakan ketidakselesaan yang berkaitan. Gejala umum yang disenaraikan di bawah boleh menunjukkan disfungsi tulang belakang mungkin dalam anak anda:

* Bahu jajar
* Mobiliti terhad leher atau kepala
* Jangkitan telinga berulang
* Selsema berterusan
* Corak tidur yang tidak normal
* Scoliosis
* Kencing malam
* Sakit kepala yang berterusan
* Untuk bayi, kesukaran penyusuan

Salah satu sebab ibu bapa biasa mendapatkan rawatan kiropraktik untuk kanak-kanak mereka trauma yang disebabkan oleh kecederaan. Apabila kanak-kanak mengalami kecederaan fizikal, ia boleh menyebabkan salah jajaran tulang belakang. Kadang-kadang, kanak-kanak yang cedera tidak merasa apa-apa kesakitan serta-merta atau tidak selesa, tetapi masalahnya ialah dalaman dan kadang-kadang tidak nyata itu sendiri untuk seketika.

Adakah Chiropractic Care Sesungguhnya Selamat?

Pengamal Chiropractic menggunakan pendekatan lembut dengan kanak-kanak. Seperti orang dewasa, rawatan kiropraktik diberikan kepada kanak-kanak boleh menjadi menyakitkan.

A chiropractor pediatrik akan bermula dengan penilaian terhadap keadaan kanak-kanak, yang dijalankan dengan meminta ibu bapa beberapa soalan. Jika kanak-kanak yang cukup lama, chiropractor akan meminta kanak-kanak itu jika terdapat sebarang aduan atau masalah-masalah tertentu.

Kanak-kanak biasanya bertindak balas kepada rawatan kiropraktik lebih cepat daripada kebanyakan orang dewasa. Malah, kebanyakan kanak-kanak hanya memerlukan beberapa rawatan untuk memulihkan fungsi normal di kawasan terjejas badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar