Kamis, 12 November 2015

Pernafasan cetek - Cara yang betul untuk bernafas

Pernafasan cetek - Cara yang betul untuk bernafas

Perlu ada pemahaman tentang bagaimana kebanyakan orang bernafas dengan betul, merugikan, mental kesihatan fizikal, emosi dan rohani mereka. Apabila keadaan rehat atau aktif, kepercayaan bahawa pernafasan dalam sihat dan baik, adalah palsu. Ramai yang tersilap mengajar bahawa cara yang betul untuk bernafas adalah dengan menggunakan diafragma untuk mengambil nafas dalam-dalam yang bagus! Ini adalah salah dan menjejaskan kesihatan.

Diafragma tersebut hanya boleh digunakan untuk mengambil nafas dalam-dalam apabila aktif secara fizikal atau bersenam. Oleh kerana kekurangan kesedaran pernafasan, ramai yang tersembunyi lebih breathers. Untuk mengelakkan lebih bernafas, mereka perlu mengambil nafas kira-kira setiap lima saat. Jika mereka bernafas lebih kerap, mereka mula kepada lebih bernafas.

Tidak kira bagaimana orang menyedut, sama ada mereka mengambil nafas cetek atau nafas dalam-dalam, jumlah oksigen memasuki sel-sel darah merah akan kekal cantik berterusan pada kira-kira kadar pengambilan 98%. Menyedut tidak menjadi masalah.

Bernafas keluar ADALAH MASALAH.

Masalahnya ialah apabila karbon dioksida atau tahap CO2 dalam paru-paru jatuh di bawah tentang tahap 7%, hemoglobin dalam sel-sel darah merah mula mengunci oksigen dan tidak akan melepaskannya untuk badan untuk digunakan. Oleh itu, sel-sel badan mula kelaparan oksigen, dan anda mula mengalami sesak nafas atau kelaparan udara. Jika anda mula bernafas lebih mendalam dan lebih cepat, ia akan meningkatkan rasa lapar udara anda, kerana ia evacuates lebih CO2 daripada paru-paru, yang kemudian menyebabkan hemoglobin untuk mengunci lebih oksigen, sehingga ia seolah-olah anda tidak boleh menangkap nafas anda.

Keadaan paradoks, di mana besi kaya sel-sel darah merah, sesak penuh dengan oksigen, beredar di seluruh saluran darah, manakala sel-sel badan yang menangis keluar untuk oksigen, kerana tahap yang rendah CO2, dikenali sebagai kesan Bohr dalam kesusasteraan perubatan.

Mengambil nafas dalam-dalam keadaan yang boleh mewujudkan satu kitaran ganas di mana mereka boleh lingkaran ke bawah, bertukar menjadi biru dan benar-benar mati. Hasilnya lebih 5,000 orang mati akibat asma setiap tahun, kerana mereka tidak faham bagaimana lebih bernafas membunuh mereka. Beribu-ribu orang telah sembuh daripada asma dalam pelajaran di New Zealand, UK dan Rusia hanya dengan mengajar atau melatih mereka untuk bernafas dengan betul!

Anda akan cenderung kepada lebih bernafas, apabila ego 'dalam kawalan. Keinginan ego 'untuk drama yang menyebabkan anda lebih bernafas atau hyperventilate. Ego adalah seorang ahli fikir kompulsif; sebahagian besar pemikiran dalam kepala orang yang biasa datang dari ego. Kerana ego adalah selalu dalam kepala anda dengan fikiran, anda akan kehilangan kesedaran persekitaran dalaman dan luaran anda; supaya anda tidak akan mempunyai kesedaran lebih bernafas, kerana anda mempunyai lebih kurang menjadi tidak sedarkan diri.

Pertahanan semula jadi dalam tubuh untuk membetulkan kekurangan CO2, adalah untuk cuba untuk menjaga CO2 dalam paru-paru oleh: 1.) menyempitkan saluran pernafasan dengan kekejangan; 2.) menyempitkan saluran pernafasan dengan membangunkan lendir dan kahak; 3.) menyempitkan saluran pernafasan oleh bengkak lapisan mukus dan tiub bronkial. Alam menyekat saluran pernafasan dan mencipta kesan-kesan negatif dan sering menyakitkan untuk menjaga CO2 dalam paru-paru. Kesakitan dan ketidakselesaan pengalaman badan adalah sistem penggera sifat memberi amaran kepada anda, anda melakukan sesuatu yang salah!

PERNAFASAN SHALLOW

Cara yang betul untuk bernafas adalah untuk mengambil nafas cetek. Mengambil nafas dalam-dalam menggunakan diafragma selama beberapa dekad boleh menjadi kuat berakar umbi, dan membuat pernafasan cetek sukar untuk belajar. Usaha yang diperlukan untuk belajar pernafasan cetek akan berbaloi, dari segi fizikal, mental, emosi dan rohani.

Pernafasan cetek menggunakan dada dan bahu otot untuk memberi anda kawalan kedua-dua jumlah udara yang anda ambil dalam dan keluar, dan kadar di mana anda bernafas. Pernafasan cetek mewujudkan takungan udara di bahagian bawah paru-paru yang akan membolehkan anda untuk mengekalkan karbon dioksida atau CO2 pada tahap 7%. Dengan CO2 di bahagian bawah paru-paru badan anda berada dalam kedudukan untuk cetek bernafas dengan menaikkan bahu dan mengembangkan otot dada. Jika anda cuba untuk mengembangkan dada menggunakan paru-paru anda, ia tidak akan berfungsi. Anda perlu menggunakan dada dan bahu otot untuk mengembangkan dada.

Untuk cetek bernafas, pernafasan Hentian pertama, jadi anda adalah pada masa kini; ego adalah lemah dan tidak boleh menceroboh ke dalam kepala anda dengan kritikan iaitu apa yang anda lakukan. Ambil nafas dalam-dalam oleh kedua-dua berkembang perut dan membawa ke, di samping memperluaskan otot dada dan meningkatkan bahu. Ini mewujudkan takungan CO2 di bahagian bawah paru-paru. Menghembus nafas, melonggarkan otot dada perlahan-lahan memastikan perut tetap berkembang manakala bearing ke bawah. Ulang, tetapi mengambil nafas lebih dalam, hanya orang-orang yang cetek menggunakan otot dada, sambil mengekalkan perut dinaikkan oleh bearing ke bawah. Belajar cetek bernafas seperti belajar menaip. Anda amalan, amalan, amalan sehingga ia menjadi automatik.

Perut yang melambung boleh membuat anda berasa leka, atau murah hati. Apabila perut itu runtuh, anda akan mendapati bahawa ini cenderung untuk menjadi kali apabila keyakinan boleh berkurang. Ada perasaan kekosongan mengenainya, yang menyebabkan anda untuk menarik balik lebih ke dalam diri. Dengan mengekalkan perut mengembang bearing ke bawah, jadi bahagian bawah paru-paru boleh mengekalkan tahap CO2 7%, badan anda berada dalam kedudukan yang betul untuk cetek bernafas dengan mengembangkan dan santai bahu dan otot dinding dada.

Amalkan pernafasan cetek di hadapan cermin untuk mendapatkan maklum balas daripada kedua-otot jarang digunakan. Amalkan apabila anda memandu kereta anda atau apabila anda bermeditasi, jadi anda boleh kembali ke suatu tempat yang aman. Hanya dengan mencuba anda secara automatik pada masa sekarang dan pada arahan. Semakin sedar anda bernafas lebih banyak anda akan menjadi pada masa kini, menjaga kritikan ego 'keluar dari kepala anda.

Lebih pernafasan menyebabkan oksigen untuk ditahan daripada tisu-tisu dan sel-sel badan. Ia adalah bertujuan untuk mewujudkan sihat, anaerobik (kekurangan oksigen), keadaan berasid. Kira-kira 99% daripada semua sisa toksik dalam badan adalah asid. Badan boleh menghapuskan sisa berasid daripada badan dengan muntah-muntah dan cirit-birit; ia boleh datang di dalam letusan kulit; atau disimpan di dalam sel-sel lemak. Satu-satunya cara lain untuk badan untuk menghapuskan sisa asid ini dari sel-sel adalah dengan unsur oksigen. Toksin berasid perlu ditemani daripada badan dengan oksigen. Oleh itu, apabila badan tidak oksigen, kerana lebih bernafas, tidak akan ada unsur-unsur oksigen disediakan untuk menyingkirkan toksin berasid. Akan ada pembentukan toksin berasid dalam badan yang bermula proses penyakit ini!

Lebih pernafasan mewujudkan keadaan yang sangat berasid yang tidak sihat di dalam badan. Sebab pesakit asma mati adalah kerana asidosis. Jika apabila mereka bertukar menjadi biru, mereka akan minum sebotol Pepto Bismo, atau satu sudu heaping natrium bikarbonat dalam lapan oz. air, ia boleh mengembalikan mereka kepada keadaan lebih beralkali yang akan membolehkan mereka untuk terus hidup.

Lebih pernafasan semasa tidur adalah sebab mengapa begitu ramai mati di waktu tidurnya. Apnea tidur, apabila nafas itu digantung semasa tidur, adalah menyelamatkan nyawa mekanisme sifat ', yang membolehkan oksigen untuk kembali ke dalam sel-sel badan dan mengembalikan kealkalian badan. Ini membuang sisa berasid, supaya mereka boleh terus hidup. Apnea tidur adalah satu proses menyelamatkan nyawa yang sihat dan wajar.

Apabila anda berasa seperti mengambil nafas dalam-dalam menggunakan diafragma teruskan dan melakukannya. Tetapi jangan menghembus nafas. Berhenti bernafas dan kemudian perlahan-lahan biarkan udara keluar, tetapi menghembus nafas dengan runtuh otot dada daripada perut. Selepas anda telah belajar bagaimana untuk cetek bernafas, anda akan mendapati ia boleh mempunyai kesan yang sangat santai dan menenangkan.

Anda akan mendapati pernafasan cetek untuk menjadi sihat dan menyegarkan. Selepas beberapa bulan pengamalan, badan anda secara automatik akan mengambil alih dan menggunakan kaedah ini pernafasan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar