Kamis, 12 November 2015

Kebenaran Tentang Ubat Herba dan The Menggunakan Mereka Pegang

Kebenaran Tentang Ubat Herba dan The Menggunakan Mereka Pegang

Perubatan herba adalah salah satu bentuk tertua penjagaan kesihatan ubat. Ia telah dikenali di seluruh dunia selama beratus-ratus tahun. Terdahulu purba kita menggunakan herba untuk mengubati penyakit mereka dan untuk tujuan perubatan yang lain. Tidak seperti perubatan moden, alternatif ini terbukti selamat selama ini.

Penggunaan ubat-ubatan herba telah meningkat secara mendadak pada akhir abad ke-20. Walaupun dengan bantuan kemudahan moden, hospital masih menawarkan perubatan herba sebagai rawatan alternatif untuk perubatan kontemporari. Dengan kebangkitan perubatan herba, ahli-ahli sains menjalankan satu kajian yang akan membantu sains perubatan memahami interaksi ubat-ubatan herba dengan fungsi badan kita dalam asas bahan kimia.

Walaupun ia telah terbukti benar bahawa ubat herba mempunyai kesan sampingan yang kurang daripada ubat allopathic, ia adalah penting untuk ingat bahawa tumbuh-tumbuhan juga mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan ketoksikan apabila ia digunakan untuk tempoh masa yang panjang. Juga, bahan kimia yang terdapat dalam ubat-ubatan herba cenderung untuk tinggal untuk tempoh yang lama di dalam badan kita. Ini boleh membuat sisa dalam badan kita dari masa ke masa yang panjang dan boleh menyebabkan keracunan perlahan yang kemudiannya membawa kepada penyakit atau paling teruk, kematian.

Dalam mengambil ubat-ubatan herba dan makanan tambahan yang lain, sentiasa mempertimbangkan keadaan badan anda. Banyak keadaan kesihatan dan komplikasi lain tidak membenarkan penggunaan ubat-ubat herba. Doktor akan mengatakan bahawa ia bukan satu amalan yang baik untuk campuran ubat-ubatan, sama juga dengan ubat-ubatan herba. Hospital yang menawarkan ubat herba sebagai rawatan alternatif melihat bahawa tindak balas daripada herba dan hidangan utama ubat saling membantu satu sama lain. Adalah disyorkan untuk mendapatkan nasihat daripada doktor anda sebelum mengambil ubat herba dengan ubat-ubatan utama anda.

Dalam dunia ini kontemporari, orang cenderung untuk mendiagnosis diri mereka bagi sakit yang ringan. Amalan ini harus dielakkan. Satu tanggapan salah boleh menjadi sangat berbahaya. Jangan sekali-kali diri mendiagnosis jika anda tidak mempunyai latar belakang pengajian perubatan, atau jika anda mempunyai, berhati-hati. Cuba rawatan tanpa memahami masalah yang sebenar boleh membawa kepada masalah yang lebih besar dan serius. Jangan sekali-kali menganggap bahawa hanya kerana anda mengambil ubat herba, anda berada di pihak yang selamat. Ubat herba masih boleh membahayakan anda apabila ia tidak digunakan dengan betul. Ia adalah mustahil untuk membuat kesimpulan bahawa ubat, ia boleh menjadi herba atau tidak, adalah selamat melainkan anda tahu kandungan campuran.

Tetapi walaupun ini, anda tidak perlu digalakkan untuk menggunakan ubat-ubatan herba. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, ini telah digunakan secara tradisional selama beratus-ratus tahun. Langkah yang bijak dalam memilih teknik penyembuhan untuk faedah anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar