Kamis, 12 November 2015

Puasa Cecair - Apa Ia Adakah dan Bagaimana Untuk Buat

Puasa Cecair - Apa Ia Adakah dan Bagaimana Untuk Buat

Puasa cecair untuk kesihatan dan penyembuhan adalah salah satu yang paling semula jadi dan tradisional semua amalan kesihatan holistik. Pertimbangkan fakta-fakta berikut mengenai puasa:

Perkara pertama yang haiwan tidak apabila ia sakit di hutan adalah untuk berhenti makan. Ini adalah tindak balas semula jadi kepada penyakit kerana apabila kita berpuasa badan boleh menggunakan tenaga yang disimpan pada penyembuhan bahagian-bahagian yang perlu perhatian. Fenomena ini juga adalah untuk haiwan kesayangan kita. Anda mungkin perasan bagaimana anjing atau kucing anda mempunyai sedikit selera makan apabila mereka sakit.
Semua kita apabila kita adalah kanak-kanak hilang selera makan kita ketika kita sakit. Anda mungkin ingat tidak mahu makan diri anda sebagai seorang kanak-kanak apabila anda sakit.
Tetapi puasa tidak perlu menjadi sesuatu yang kita bertukar kepada apabila kita sudah sakit. Malah ia boleh menjadi satu amalan kesihatan yang lebih kerap indah yang boleh menambah umur panjang dan daya hidup kepada kehidupan cukup banyak orang lain.

Puasa cecair melibatkan khusus mengelakkan semua makanan pepejal untuk jumlah masa yang tertentu. Ini boleh berbeza-beza dari 24 jam kepada sebanyak 10 hari. Terdapat 2 jenis asas puasa cecair:

Berpuasa pada yang baru dibuat jus - ini adalah cara yang baik untuk memulakan kerana anda masih akan menerima beberapa pemakanan dari jus. Sesetengah jus juga membantu untuk detox dan membersihkan badan. Di samping itu, lebih mudah bagi kebanyakan orang untuk disiapkan. Jika anda berminat dalam jus puasa memastikan bahawa semua jus yang anda minum adalah yang baru dibuat. Juga elakkan jus buah-buahan manis seperti oren dan mangga. Sebaliknya memilih untuk jus sayur-sayuran seperti timun, saderi dan tomato.
Puasa air memerlukan sedikit lebih dedikasi tetapi juga boleh memberi kesan yang mendalam ke atas badan. Pada yang cepat air yang anda hanya tidak mengambil apa-apa kecuali air tulen. Air tulen termasuk air yang ditapis, air mineral dan dalam kes ini, air suling. Air suling adalah besar untuk yang cepat kerana ia menyokong detoksifikasi badan.
Bagi orang yang kesihatan purata, puasa dianggap sebagai amalan yang selamat. Orang yang mempunyai isu-isu kesihatan yang teruk benar-benar perlu berbincang dengan doktor dan / atau pengamal kesihatan semula jadi mereka sebelum menjalani kursus berpuasa. Yang menyatakan, puasa terhad 24 jam adalah baik bagi kebanyakan orang.

Beberapa perkara yang diharapkan apabila anda berpuasa:

Anda mungkin mempunyai tenaga yang rendah atau kelemahan
Anda mungkin mempunyai beberapa gejala detox seperti sakit kepala atau pening -Mereka sepatutnya hanya bertahan 36 hingga 48 jam
Rasa lapar akan hilang selepas 36 jam atau lebih
Jika kamu berpuasa selama lebih daripada beberapa hari, anda akan kemungkinan besar pengalaman lebih banyak tenaga dan kejelasan daripada apa yang anda digunakan untuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar