Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Ayurveda untuk Buasir

Pemulihan Ayurveda untuk Buasir

Apabila mengalami sembelit kronik, mari Ayurvedic Medicine Bantuan

Bahawa lebih ramai pesakit mendapatkan rawatan Ayurveda untuk buasir dan masalah penghadaman harus menjadi tidak menghairankan. Sebahagian besar rakyat Amerika mengambil diet yang tidak mempunyai jumlah yang betul serat dan kalsium untuk pemprosesan sisa ideal, di samping menghabiskan banyak masa mereka duduk di depan televisyen atau skrin komputer. Oleh itu, buasir - juga dikenali sebagai buasir - adalah punca utama yang menjadi kebimbangan bagi orang-orang yang tidak terkira banyaknya.

Perubatan Ayurveda menekankan kepentingan mempunyai tiga elemen badan, atau dosha, dalam imbangan yang betul. The dosha pita mengawal semua metabolik dan sisa fungsi; mereka yang rosak pita dosha perlu mendapatkan rawatan Ayurveda untuk buasir yang akan menangani ketidakseimbangan.

Penawar Ayurveda untuk buasir tidak adalah aplikasi yang mudah tonik atau perubahan dalam diet. Tidak seperti perubatan Barat, rawatan Ayurveda memberi tumpuan kepada badan, minda dan semangat, memastikan tempat perubahan mengambil adalah fizikal, emosi dan rohani. Hal ini membuat unsur-unsur dalam fungsi mudah dan mengurangkan peluang apa-apa penyakit termasuk buasir. Pesakit yang mengalami buasir boleh menangani ketidakseimbangan pita dosha mereka di samping mengambil langkah-langkah ke arah menikmati tekanan kurang dan peredaran bertambah baik.

Buasir dalaman, sewajarnya, terletak di dalam usus besar dan boleh menyakitkan atau gatal. Untuk buasir dalaman, dosha pita mesti diubah supaya proses metabolik tidak mencetuskan radang atau tersumbat lagi. Perubahan besar untuk membuat dalam hal yang pita dosha tidak seimbang memerlukan perubahan diet yang termasuk herba semulajadi, biji, buah-buahan dan rawatan lain.

Bijan adalah rawatan yang paling mudah dan paling biasa menyokong, kerana mereka adalah murah dan lazat sambil menghasilkan minyak semula jadi yang melincirkan dan melegakan saluran penghadaman. Minyak biji bijan mempunyai kelebihan kerana tidak diserap ke dalam badan, dan dengan itu melalui bersama-sama dengan sisa lain apabila tamat penghadaman.

Buah Baeal adalah tonik umum yang digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk merawat buasir. Ia berbuat demikian sebagai jus buah stoke dosha pita dan ubat ketidakseimbangan dalam fungsi pencernaan. Mencampurkan jus ini dengan air, makan mentah buah-buahan, atau menambah jalur buah-buahan untuk gula dan mentega semua cara yang sangat baik untuk memerangi buasir dalaman. Sesungguhnya, mentega mempunyai apa-apa kesan menenangkan pada buasir dalaman yang ia boleh diambil dengan sendirinya atau dengan air dan garam untuk meningkatkan pelinciran usus besar.

Buasir luaran yang terletak di sekitar rektum, menyebabkan ketidakselesaan melampau untuk pesakit, ke titik di mana mereka tidak boleh duduk. Bagi buasir luaran, sebuah buasir salap Ayurveda boleh digunakan secara langsung untuk bantuan segera, penindasan kesakitan dan mengurangkan keradangan. Walaupun perubahan diet akan membantu sederhana dengan timbunan luaran, penyelesaian terbaik adalah perubatan Ayurveda untuk buasir. Kasisadi Tailam serbuk, dicampur dengan air atau minyak, boleh digunakan pada buasir luaran untuk meningkatkan aliran darah dan melegakan tekanan. Begitu juga, herba charac dihancurkan dan dicampur dengan mentega perlu disalut ke kawasan yang terjejas sebelum dan selepas menggunakan bilik mandi.

Kunci untuk melegakan tekanan, kesakitan, dan ledakan api dari timbunan terletak pada penyelesaian Ayurveda untuk ketidakseimbangan dosha. Dengan cara menyangka: turun naik asas unsur-unsur badan, ia adalah mungkin untuk mengekalkan sistem penghadaman yang sihat bersama-sama dengan metabolisme yang unggul dan tekanan kurang di seluruh badan. Ubat Ayurveda untuk buasir adalah antara cara yang paling berkesan untuk merawat gejala, tetapi pergi lebih jauh untuk meningkatkan kesihatan seluruh badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar